Đề kiểm tra giữa học kì 1 Tiếng Anh 9 - Tiết 25 - Năm học 2024-2025 (Có đáp án + Ma trận + File nghe)

docx9 trang | Chia sẻ: Bảo Vinh | Ngày: 01/08/2025 | Lượt xem: 25 | Lượt tải: 0download
Bạn đang xem nội dung tài liệu Đề kiểm tra giữa học kì 1 Tiếng Anh 9 - Tiết 25 - Năm học 2024-2025 (Có đáp án + Ma trận + File nghe), để tải tài liệu về máy bạn click vào nút DOWNLOAD ở trên
Period 25: Planning date: 26/10/2024 First mid-term Test (60 mins) A. AIMS OF THE LESSON. 1. Knowledge. By the end of the First mid-term Test, students will be able to: - comprehend and use words relating to the learnt topics. - English in the world - Life in the past - distinguish the vowel sounds /i/ /i:/ - apply the following receptive grammatical structures to fully complete the test. - to infinitive - phrasal verbs - adverbial phrases/clauses of reason - Would/used to - apply all 4 skills learnt in the first term to solve all the from - easy – to - difficult tasks assessed by the teacher. 2. Ability: - present their test preparation and actively develop test - taking skills. (be well prepared, activate and integrate their 4 skills in completing the provided tasks .) - apply their problem - solving skills. 3. Quality: - improve positive attitude in taking the test assessed by the teacher. - prove their honesty, self-esteem, their assistance and exam – following rules. B. TEACHING EQUIPMENT AND TEST MATERIALS. - Photocopied test sheets, tapescript, loudspeakers. I. KHUNG MA TRẬN ĐỀ KIỂM TRA GIŨA HỌC KÌ 1 MÔN: TIẾNG ANH LỚP 9 - Thời điểm kiểm tra: Tuần 09 - Thời gian làm bài: 60p - Hình thức kiểm tra: Kết hợp giữa trắc nghiệm và tự luận (tỉ lệ 85% trắc nghiệm, 15 % tự luận) - Cấu trúc: Mức độ đề: 40% Nhận biết; 30% Thông hiểu; 25% Vận dụng; 5% Vận dụng cao Mức độ nhận Tổng T Kĩ năng thức T Nhận biết Thông hiểu Vận dụng Vận dụng cao Thời Thời Thời Thời Thời Tỉ lệ gian Tỉ lệ gian Tỉ lệ gian Tỉ lệ gian Tỉ lệ gian (%) (phút) (%) (phút) (%) (phút) (%) (phút) (%) (phút) 1 Listening 10 5 10 5 20 10 2 Language 10 5 10 6 10 6 30 17 3 Reading 10 4 10 5 5 3 25 12 4 Writing 10 5 10 7 5 9 25 21 Tổ 40 19 30 16 25 16 5 9 100 60 ng Tỉ lệ (%) 40 30 25 5 Tỉ lệ chung 70 30 (%) II. BẢN ĐẶC TẢ Số câu hỏi theo mức độ nhận thức Nhậ Thôn Vận Tổng Mức độ kiến Vận Đơn vị kiến thức, kĩ n g dụng Số thức/kỹ năng dụng CH TT Kĩ năng năng cần biết hiểu cao kiểm tra, T L đánh giá TN TL TN TL TN TN TL TN TL Nhận biết: - Nghe lấy thông tin chi tiết để chọn 2 2 câu trả lời đúng/sai 1. Nghe 1 Thông hiểu: đoạn văn - Hiểu nội dung chính trong 4 phút để chọn câu trả lời 2 2 để trả lời các đúng/sai. dạng câu hỏi Vận dụng: có liên quan - Nắm được ý đến chủ đề chính của bài ENGLISH nghe để đưa ra IN THE câu trả lời phù WORLD hợp. - Tổng hợp thông tin từ nhiều chi tiết, loại trừ các chi tiết sai để tìm LISTE câu trả lời đúng. I. NING Nhận biết: - Nghe lấy thông tin chi tiết để chọn đáp án 2 2 đúng Thông hiểu: - Hiểu nội dung chính 2. Nghe một của đoạn 2 2 đoạn văn hội thoại để chọn đáp khoảng 4 phút án đúng. liên quan đến Vận dụng: chủ đề LIFE - Nắm được ý IN THE chính của bài PAST nghe để đưa ra câu trả lời phù hợp. - Tổng hợp thông tin từ nhiều chi tiết, loại trừ các chi tiết sai để tìm câu trả lời đúng. Nhận biết: Pronunciation Nhận biết các âm /i/ , LANG /i:/, thông qua các từ II. Các nguyên UAGE âm đơn, vựng theo chủ đề đã 4 4 nguyên âm học. Thông hiểu: - Phân biệt được đôi, phụ âm, tổ các âm trong hợp phụ âm, phần nghe. trọng âm từ Vận dụng: - Hiểu và vận dụng vào bài nghe. Nhận biết: -Nhận ra, nhớ lại, liệt kê được và chọn đúng các từ vựng theo 1 1 chủ đề (ENGLISH IN THE WORLD LIFE IN THE Vocabulary COUNTRY) Từ vựng đã học Thông hiểu: theo chủ đề( - Hiểu và phân ENGLISH IN biệt được các từ THE WORLD, LIFE IN THE vựng theo chủ đề đã học PAST) 1 1 - Nắm được các mối liên kết và kết hợp của từ trong bối cảnh và ngữ cảnh tương ứng. Vận dụng: - Hiểu và vận dụng được từ vựng đã học 1 1 trong văn cảnh. Nhận biết: - Nhận ra được Grammar các kiến thức ngữ Các chủ điểm pháp đã học. ngữ pháp đã học. Thông hiểu: (to infinitive, - Hiểu và sử dụng phrasal verbs, được điểm ngữ pháp 2 2 adverbial đã học. phrases/clauses Vận dụng: of reason, - Hiểu và vận would/used to) dụng các tình 3 3 huống trong giao tiếp và loại trừ phương án sai 1. Cloze test Nhận biết: Hiểu được - Nhận ra được READI 2 2 III. bài đọc có các từ vựng được NG độ dài sử dụng trong văn khoảng 80- bản. 120 từ về Thông hiểu: các chủ 2 - Hiểu được cách 2 điểm đã dùng từ trong câu học. Vận dụng: - Sử dụng các kiến 1 1 thức ngôn ngữ và kỹ năng trong các tình huống mới. 2. Reading Nhận biết: comprehens - Thông tin chi tiết về ion chủ đề ENGLISH IN 2 2 Hiểu được THE WORLD và chọn nội dung đáp áp đúng. chính và nội Thông hiểu: dung chi tiết - Hiểu nội dung bài 2 2 đoạn văn đọc, loại trừ câu sai bản, xoay chọn đáp áp đúng. quanh các Vận dụng: chủ điểm có - Đoán nghĩa của từ trong trong văn cảnh. chương trình 1 - Hiểu, phân tích, tổng (tiêu đề, 1 hợp ý chính của bài thông tin chi để chọn câu trả lời tiết có trong phù hợp. bài) Nhận biết: HS sử dụng “used Mistake to/ would/because/ 4 4 correction because of/ to infinitive” Thông hiểu: - Sử dụng các từ đã học để sắp xếp thành câu Sentence hoàn chỉnh. transformatio WRITI Vận dụng: IV. n NG - sử dụng các từ gợi ý 4 4 để viết lại câu sao cho nghĩa không thay đổi. Vận dụng cao: - Sử dụng từ , cụm từ Sentence built 2 2 đã cho để viết thành câu hoàn chỉnh 16 12 6 4 2 34 6 Tổng C. CONTENT OF THE TEST MIDTERM TEST – SEMESTER 1 ENGLISH 9 I. Listen to Trang talking. Decide if the statements are true (T) or false (F). 1. Trang has studied English for seven years. 2. She talks about how she has learnt English vocabulary and grammar. 3. She has learnt new words from reading English books. 4. She is confident about her English vocabulary now. II. Listen to the talk between Thanh and his grandma and choose the best answer 1. The conversation is generally about Thanh's _______. A. school days B. grandma's school days C. grandma's life in the past D. Thanh’s school day 2. Thanh's grandma didn't have a lot of _______. A. homework B. lessons C. subjects D. summer holidays 3. Thanh's grandma _______ went to school on foot. A. always B. sometimes C. never D. often 4. Students in the past played _______ during break time. A. computer games B. games on mobile phones C. traditional games B. online games III. Choose the word whose underlined part is pronounced differently. 1. A. subtitle B. decision C. worldwide D. website 2. A. overseas B. reach C. teaching D. hearing 3. A. international B. career C. language D. karaoke 4. A. content B. official C. connect D. cottage IV. Choose the best option (A, B, C or D) to complete each of the following questions. 1. We might come interesting phrases when we read books in a foreign language. A. across B. up with C. to D. over 2. I will ________the dictionary to find the meaning of this word. A. look down on B. look up to C. look after D. look up 3. Mr. Thompson is learning Vietnamese __________ Kim Van Kieu. A. to read B. reading C. to reading D. reads 4. My parents tried to work hard________ they wanted to build a good family for us. A. because B. therefore C. however D. so 5. My friends often travel to ______________ countries once a year with their family. A. foreign B. international . worldwide D. essential 6. Children would usually outside in the past. A. plays B. Playing C. Play D. To play 7. My friend lives with her family. She lives with her parents, grandparents, aunts and uncles. A. single B. Nuclear C. One D. Extended 8. Nick: I don’t think learning English will be useful for us in the future. Judy: ______________ A. Is it useful? B. How can you improve your English? C. How about you? D. Really? Why not? V. Read the following passage and circle the most suitable word from the ones given in the box to fill in each gap. difficulties traditional Therefore subjects on in In the past, students had lessons in the morning only. They had the usual (1) like Math, Literature, Ethics, History, and Geography. They often do not take extra classes and have little homework. (2) , they have a lot of time to have fun as well as help their parents with housework and farm work. During leisure time, they immersed themselves in the world of books and engaged in (3) games. Summer holidays were a cherished break, extending for about three months, creating a sense of endless freedom. They used to go to school (4) foot or by bike. For them, although the old school life had many (5) , there was a great time with many beautiful memories. VI. Read the passage and choose the correct answer for each question. Hi Tom, Thanks for your email. You asked me if I knew some fun ways to learn English - yes, I do! Check out these awesome activities you can do - just pay attention to the study methods. First, you can watch movies or TV shows in English. It's a great way to learn new words. Sometimes it's difficult to figure out what is happening, so make sure you turn on the English subtitles to understand the new words clearly. Second, you can read stories in English. You can choose any type of reading you like (for me, I love reading comics!). Be sure to double-check that you read something a little above your language level to learn some new words each time. Finally, you can listen to your favorite English songs or choose something new to listen to. There are so many singers and songs in English you can pick. It's always easy to find interesting music. Search for the lyrics online and use them when you listen to the singer's words. Which one do you think is your favorite? Let me know if you have any questions. Bye for now! David 1. What does the sender want Tom to focus on in the email? A. the study methods C. the activities B. the language he uses D. the examples he uses. 2. What kind of text should Tom read to always learn new words? A. something very challenging C. something he read before B. something a little challenging D. something very easy 3. What music does David say Tom can listen to? A. music in two languages C. music with no words B. music Tom likes D. David's favorite music 4. What does the word them in the passage refer to? A. singers B. songs C. subtitles D. lyrics 5. Which of the following can you infer from the passage? A. David likes learning English. B. David dislikes learning English. C. David is English. D. David has lots of English friends. VII. Find the underlined part that needs correction in each of the following questions. 1. When I was a little boy, I would went to bed at around 9 p.m. A B C D 2. Did you used to listen to the radio with your family after dinner? A B C D 3. Because of my sister practices writing every day, her language skills are improving noticeably. A B C D 4.My father usually helps me learning English on Saturdays. A B C D VIII. Rewrite the following sentences without changing their meaning. Use the given word(s) if any. 1. We usually chat with our friends in English so that we can improve our English communication skills. (TO) → We usually .. 2. When Tom was little, he often helped his mom look after the stall in the market. (WOULD) → When Tom . 3.Tom worked hard, so he passed the exam easily. → Because . 4. It is important that we review the lessons several times before the test. (LOOK) → It is IX. Use the given words or phrases to make complete sentences. 1. People / not / use / watch / movies / at / cinema / 100 years / ago. 2. I / would / learn / English / because / overseas / study opportunities / it / give / me. Homework: Prepare Unit 3: New word + Reading MID TERM TEST – SEMESTER 1 ENGLISH KEY I. 1. F 2. F 3. T 4. T II. 1. B 2. A 3. A 4. C III. Choose the word whose underlined part is pronounced differently. 1. B 2. D 3. B 4. B IV. 1. A 2. D 3. A 5. A 6. C 7. D 8. D 9. A 10. A V. 1.subjects 3. traditional 2. Therefore 4. on 5. difficulties VI. 1. A 2. B 3. B 4. D 5. A V. 1. B 2. B 3. A 4. B VIII. Rewrite the following sentences without changing their meaning. Use the given word(s) if any. 1. We usually chat with our friends in English to we can improve our English communication skills. 2. When Tom was little, he would help his mom look after the stall in the market. 3. Because Tom worked hard, he passed the exam easily. 4. It is look over the lessons several times before the test IX. Use the given words or phrases to make complete sentences. 1. People didn’t use to watch movies at the cinema 100 years ago. People did not use to watch movies at the cinema 100 years ago. 2. I would like to learn English because of the overseas study opportunities it gives me. I would like to learn English because of the overseas study opportunities it will give me. I would like to learn English because of the overseas study opportunities it can give me. Transcripts I. I use English for different purposes in my daily life. Firstly, English helps me to communicate with people all over the world. I have made friends with some students from the UK and Australia. I use English to chat with them about many things. Secondly, English helps me to get information and improve my knowledge. Because almost any information is available in English, it is easy for me to get access to all source of information with my English. Finally, English is useful when I want to go abroad to study. A lot of schools and universities in different countries provide scholarships and courses in English. I am learning English hard to get an IELTS score of 6. 5 so that next year I can go to Australia to study. In conclusion, English is useful for me in various ways. II. Thanh: Grandma, you say that you had three months for summer holiday when you were a pupil? Grandma: Right. And we did lots of things during the summer. Thanh: Wow, I wish we had a three-month summer holiday! Did you stay at school all day during the school year? Grandma: No, we had lessons in the morning only. Thanh: Did you have a lot of homework? Grandma: Not a lot. And we never had extra lessons. Thanh: Really? Did you study the same subjects as we do now? Grandma: Yes and no. We didn’t have music and arts, or computer science. Thanh: How did you go to school then? Grandma: Well, we walked all the time. And we didn’t have shoes or sandals. We were walking barefoot. Thanh: Poor you! But what did you do during break time? Did you chat with your friends or ? Grandma: Yes, but face-to-face. And we played traditional games such as hide-and- seek, tug of war, skipping, etc. There were no mobile phones or iPads then. Thanh: Well, those were the days

File đính kèm:

  • docxde_kiem_tra_giua_hoc_ki_1_tieng_anh_9_tiet_25_nam_hoc_2024_2.docx
  • mp3NGHE_1_d43b6.mp3
  • mp3NGHE_2_19641.mp3
Giáo án liên quan